Direct naar de content Direct naar de footer

"Met BSU als partner kunnen we efficiënt werken door slimme software in te zetten."

09 January 2024
Update
Samenwerken
KPN
BSU Booster

OOvB adviseurs en accountants is een advies- en accountantskantoor dat zich inzet voor ondernemers in de regio Uden, Cuijk, Wijchen, Wanroij en Heesch. Het allerbelangrijkste in hun vak? Luisteren naar de ondernemersvragen. Want niet de cijfers, maar de mensen maken het verschil. Een gamechanging uitgangspunt voor accountants als je het ons vraagt. Maar zo werkt het ook binnen de ICT. De mogelijkheden van technologie zijn eindeloos, maar het rendement wordt bepaald door de mensen die het gebruiken. Wij vroegen ons af: hoe tevreden zijn de mensen van OOvB met hun ICT-omgeving van BSU? En hoe brengt ICT hen naar een volgend level? We gingen langs in Uden en vroegen directieleden Jeroen de Laat en Jasper Exters het (over)hemd van het lijf.

https://bsu.nl/assets/uploads/Cijfers-OOvb_Tekengebied_1_kopie.svg

Zeven jaar geleden merkte OOvB dat hun ICT-omgeving niet meer kon beantwoorden aan hun toekomstplannen. Ze waren toe aan nieuwe technologie. Jeroen vertelt hierover: “ICT is niet ons vakgebied dus bij het kiezen voor een nieuwe leverancier, moesten we vooral afgaan op ons onderbuikgevoel. We zijn dan misschien rationele accountants, de menselijke maat is erg belangrijk voor ons. Bij de kennismaking met BSU hadden we meteen een goed gevoel. Rob van Zwam kenden we al, maar ook zijn collega’s bevestigden ons gevoel. De bedrijfscultuur leek naadloos op die van ons aan te sluiten.”

Vanaf dat moment werd Rob van Zwam het vaste aanspreekpunt voor OOvB. Jasper vertelt: “Hij fungeert als een soort ketenregisseur en schakelt een specialist in als het nodig is. We sparren veel over onze behoeften en de mogelijkheden. Natuurlijk doen er zich wel eens problemen voor. Maar deze worden altijd goed en transparant opgelost. Dat is het kenmerk van een goede partner.”

Van server naar cloud

De eerste jaren heeft BSU de ICT-inrichting van OOvB gemoderniseerd zodat het goed aansloot op de  werkwijze en de moderne kantoren. Jasper legt uit: “De afgelopen 3 jaar is de omvang van onze kantoren flink gegroeid. Onze ICT-omgeving moest natuurlijk meegroeien. BSU zorgde ervoor dat we konden overstappen van server naar cloud. Zo startten we met BSU BOOSTER®. Met deze moderne manier van werken kunnen we gemakkelijk opschalen. Zeker in de corona-periode was deze transitie belangrijk. Sindsdien zijn thuiswerkoplossingen niet meer weg te denken.”

"Bij de kennismaking met BSU hadden we meteen een goed gevoel. Rob van Zwam kenden we al, maar ook zijn collega’s bevestigden ons gevoel. De bedrijfscultuur leek naadloos op die van ons aan te sluiten."

Jeroen de Laat
Vennoot
OOvB

Cybersecurity

Maar als je medewerkers overal kunnen werken, hoe waarborg je dan je security? Jeroen antwoordt: “Je mag van je leveranciers in de basis verwachten dat ze vakbekwaam, betrouwbaar en servicegericht zijn. Maar de toegevoegde waarde van BSU zit voor ons in het feit dat ze meedenken. Ze kennen de ICT-markt goed en verdiepen zich in ons als klant en in de zakelijke dienstverlening. Hierdoor weten ze dat cybersecurity voor ons van levensbelang is. We kunnen ons simpelweg geen datalek veroorloven. BSU is onze security officer en adviseert ons de best passende vorm van cybersecurity. We vertrouwen hen onze veiligheid en die van onze klanten toe.”

Krappe arbeidsmarkt

Dat vertrouwen is door de jaren heen ontstaan. Jasper vertelt: “Als accountants bevinden we ons in een krappe arbeidsmarkt. Met BSU als partner kunnen we efficiënt werken door slimme software in te zetten, goede werkprocessen in te richten en veel te digitaliseren waardoor we minder menselijke uren verbruiken. Bovendien bieden we onze medewerkers een moderne werkomgeving met alle technologische faciliteiten die daarbij horen. Jeroen vult aan: “We zijn zuinig op onze mensen want goede vakspecialisten vinden is lastig in onze branche. Daarom leiden we iedereen hier goed op. Natuurlijk kunnen ze dan overal terecht, maar hopelijk blijven ze omdat ze hier prettig en flexibel kunnen werken en zich thuis voelen.”

https://bsu.nl/assets/uploads/BSU_OOVB_9311_AS.jpg

"Met BSU als partner kunnen we efficiënt werken door slimme software in te zetten, goede werkprocessen in te richten en veel te digitaliseren waardoor we minder menselijke uren verbruiken."

Jasper Exters
Adviseur
OOvB

Toekomstplannen

De IT-omgeving van OOvB staat als een huis. Toch ontbreekt er nog iets rondom de werkplekken: Eén telefonieleverancier met slimme opties voor alle locaties. Als strategisch businesspartner van KPN kunnen we OOvB voorzien van moderne telefonie die gekoppeld is aan hun CRM systeem. Hierdoor heeft OOvB meteen alle klantinformatie paraat bij klantcontact. Zo genieten ze van kwaliteit en betrouwbaarheid van een landelijke speler en het persoonlijke karakter van BSU. Door deze verandering door te voeren is BSU dé one-stop-shop voor OOvB als het gaat om het realiseren van een moderne werkplek.

De samenwerking tussen BSU en OOvB gaat verder dan klant-leverancier. OOvB heeft in het verleden verschillende overnames gedaan en is daardoor continu in beweging. Voordat ze overgaan tot een overname wordt BSU betrokken om te checken of de ICT-omgeving van de andere partij over te zetten is naar de BSU BOOSTER®. Het is dus een echt partnerschap.

Bij dergelijke overnames komt ook verandermanagement kijken. Want een nieuwe werkwijze vraagt om het afleren van oude gewoontes en het aanleren van nieuwe. Daarom stelde OOvB aan Rob van Zwam de vraag of BSU ook iets kan betekenen in verandermanagement. Jeroen legt uit: “We weten dat de BSU BOOSTER® voor ons werkt, maar we hebben geen tijd om nieuwe mensen te begeleiden door deze transitie. Dat kan natuurlijk niet. Gelukkig biedt BSU User Adoption aan. Met deze dienst nemen ze onze mensen bij de hand en begeleiden ze door de transitie heen. We zien BSU dan ook als consultant en als groeipartner: Ze helpen ons bij de digitale transformatie en faciliteren en versnellen onze processen zodat we onze ambitie en groei kunnen waarmaken.”

"We zien BSU als consultant en als groeipartner: Ze helpen ons bij de digitale transformatie en faciliteren en versnellen onze processen zodat we onze ambitie en groei kunnen waarmaken.”

Jeroen de Laat
Vennoot
OOvB

De zoektocht naar de juiste ICT-partner:

3 tips

  1. Zoek een ICT-partner die past bij de cultuur van jouw bedrijf. Alleen op die manier begrijpen ze je werkwijze en behoeften en verloopt de communicatie goed.
  2. Zoek een ICT-partner die mee naar voren kijkt en kan meegroeien.
  3. Stel eisen aan de security. Het is een doodsteek als je gegevens op straat liggen.

Ook gamechanger worden?

Level-up met een veilige en moderne werkplek waar alles gewoon werkt.

Hoe complex ook; wij maken het logisch. 

Neem contact op

Hi, ik ben Bobby! Waarmee kan ik je helpen?
Service Panel