Life Outdoor Living
Life Outdoor Living is getransformeerd tot een modern, internationaal merk. Deze groei brengt nieuwe IT-behoeften met zich mee. BSU bleek de geschikte groeipartner.
33
Winkels in Nederland en België
30
Shop-in-shops door heel Europa
40
landen containerverkoop

Nicky Aerts over de keuze voor BSU en de voordelen van de BSU BOOSTER® op de werkvloer

Life Outdoor Living ontwerpt, produceert en verkoopt hoogwaardige, duurzame en designgerichte tuinmeubelen, met eigen levering en montage. Het bedrijf werd opgericht in 1986 in Breda. Momenteel telt het merk zo'n 33 winkels in de Benelux en verkopen ze in meer dan 42 Europese landen via groothandel. Daarnaast runnen ze meerdere webshops in Nederland, België en Duitsland.
Zodra we de winkel in Eindhoven binnenstappen, snappen we wat Life Outdoor Living bedoelt met de slogan “Maak van buiten, jouw buiten”. Er is voor iedere smaak wel een mooie tuinset te vinden waarmee je je tuin omtovert tot een verlengde van je woonkamer. Maar goed, we zijn hier niet om tuinmeubels te bekijken, maar om wijzer te worden van de ervaringen van Nicky Aerts. Als Manager IT & Process is hij betrokken geweest bij de zoektocht naar een nieuwe IT-partner. “Onze oude IT-leverancier kon simpelweg niet meer mee in wat wij nodig hadden,” vertelt Nicky ons. “BSU verzorgde al telefonie en internet voor ons, dus toen we op zoek gingen naar een nieuwe IT-partner, was het logisch om ook met BSU het gesprek aan te gaan. En dat klikte meteen.”
De uitdaging van Life Outdoor Living
De vorige IT-leverancier van Life Outdoor Living kon niet meer mee in de ontwikkelingen die de organisatie in korte tijd doormaakte. Zo draaien ze op volle toeren in het weekend. Dan is het belangrijk dat de supportafdeling ook beschikbaar is op zaterdag en zondag. BSU verzorgde al telefonie en internet, dus toen Nicky Aerts op zoek gingen naar een nieuwe IT-partner, was het logisch om ook met BSU het gesprek aan te gaan.
Wederzijds begrip
Wat begon met telefonie, groeide uit tot een volwaardige samenwerking bij BSU door de BSU Booster® en Workspace toe te voegen aan de dienstverlening. “We zijn echt een relatie aangegaan”, vertelt Nicky. “Het vertrouwen groeide door de open gesprekken, duidelijke afspraken en het gevoel dat BSU begreep waar wij naartoe wilden. Dat gaf ons het vertrouwen om deze stap samen te zetten.”
BSU | Unified Communications
Unified Communications verenigt alle communicatie en zorgt ervoor dat je in een stroomversnelling raakt, met een flinke boost voor je bedrijf en je medewerkers.
Het vertrouwen groeide door de open gesprekken, duidelijke afspraken en het gevoel dat BSU begreep waar wij naartoe wilden. Dat gaf ons het vertrouwen om deze stap samen te zetten.
Implementeren met impact
Over de implementatie kan Nicky kort zijn: “Die verliep eigenlijk zoals elk project: met ups en downs. Een goede kick-off, sterke projectplanning en duidelijke afspraken zorgden ervoor dat we precies wisten wat er wanneer verwacht werd en van wie.” Toch bleek de tussentijdse evaluatie van groot belang. “Daaruit bleek dat we niet op schema lagen. Wij moesten intern opschalen om ervoor te zorgen dat het project de aandacht kreeg die het nodig had om het tot een succes te brengen.”
Een overstap naar een andere partner gaat gepaard met een flinke verandering in de interne organisatie. “Mensen moeten mee in deze verandering. Er volgt een nieuwe werkwijze en nieuwe afspraken. Je hebt op allerlei gebieden te maken met onder- en overschatting maar dankzij het User Adoption traject van BSU werd dit goed opgevangen. Onze medewerkers werden aan de hand meegenomen om de BSU Booster® en Workspace te leren kennen en een nieuwe werkwijze aan te leren. En dat werpt écht zijn vruchten af”, aldus Nicky.
BSU | USER ADOPTION
User Adoption neemt iedere gebruiker mee en begeleid ze in de digitale jungle van de moderne werkplek. Met aandacht voor persoonlijke behoeften en in lijn waar de organisatie naar zocht.

BSU Booster® als gamechanger
Een belangrijk doel van de samenwerking was het faciliteren van hybride werken. “Onze werkomgeving moet meebewegen met de tijd. Door corona én door de marktontwikkeling is flexibiliteit belangrijker dan ooit. BSU Booster® maakte dat we flexibel zijn. Medewerkers kunnen nu overal veilig en eenvoudig werken – of dat nou thuis is, op kantoor of onderweg.”
Ook het onboarden van nieuwe collega’s is sterk verbeterd. “We werken seizoensmatig en moeten in korte tijd veel mensen aannemen. Waar we eerst een hele dag bezig waren met het inrichten van één werkplek, doen we dat nu in 15 minuten. Vandaag aannemen, morgen starten is realistisch geworden en dat is een enorme efficiëntieslag.
BSU | BOOSTER®
Met de BSU BOOSTER® neemt je efficiency op alle niveaus toe, omdat alles digitaal optimaal op elkaar is afgestemd. En dat scheelt tijd. Tijd die je vanaf nu inzet voor het maken van strategische keuzes die ertoe doen.
Waar we eerst een hele dag bezig waren met het inrichten van één werkplek, doen we dat nu in 15 minuten. Vandaag aannemen, morgen starten is realistisch geworden en dat is een enorme efficiëntieslag
Samen groeien
Wat Nicky aan andere retail-organisaties wil meegeven? “Zoek geen leverancier, maar een partner. Iemand die past bij je organisatie, je cultuur en je ambities. Dat BSU die partner is voor ons, blijkt wel uit de afspraken. In het weekend draaien we draaien op volle toeren. Dan wil je niet in de wacht staan als er iets misgaat. Dankzij goede SLA-afspraken en een hechte relatie kunnen we ook op die momenten rekenen op BSU. Dus: ga om de tafel zitten, bespreek je strategie en kijk of je samen kunt groeien.